خاکریز

خط مقدم سیاست

خاکریز

خط مقدم سیاست

فرهنگ سیاسی ، هنر سیاسی

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ سیاسی ، هنر سیاسی

فرهنگ و هنر دو واژه ی زیبا و پاک هستند همان طور که سیاست برای ما واژه ایی مقدس است همان طور که راهنمای ما گفت سیاست ما بازی دوز و کلک نیست . اما گویا سیاست عده ایی سیاست دوز و کلک و حقه بازی است . عده ایی که قبلا در قافله دوست بودند اما حالابر سر سفره غرب نشسته اند و تغذیه مادی و معنوی و علمی خود را مدیون غرب هستند می گویند که سیاستشان بازی قدرت است و پدر و مادر نمی شناسد، ما خودمان را بهتر از ان ها می شناسیم و می دانیم که سیاست ما عین دیانت ماست و بازی قدرت و دوز و کلک نیست بلکه سیاست ما قصد قربت است و مستحب اما آنها خودشان اعتراف می کنند که سیاستشان حقه بازی است .

اما هنر چه ، آیا هنرتان و فرهنگتان همچون سیاستتان حقه و کلک است یا خیر . خودتان می گویید هنرتان مایه مباهاتتان است و به آن افتخار می کنید و مردم را به دو بخش هنرمند و فرهیخته و دیگر یک مشت بی سواد و بی خانمان می دانید . ما که روی حرف شما حرف نمی زنیم فقط به حرف های خودتان اکتفا می کنیم و می گوییم لابد فرهنگ و هنرتان فرهنگ و هنر پاکی است . اما یک سوال ، فرهنگ و هنر سیاسی چه ؟ آیا فرهنگ بعلاوه سیاست پاک است یا ناپاک ؟ لطفا این را هم بگویید و خیال ما را راحت کنید ، ما دوست نداریم خودمان جواب بدهیم اما با یک منطق بدیهی هرکسی می تواند بفهمد که آن همه سیاست کثیف وقتی وارد هنر پاکتان شود فرهنگ و هنرتان لجن مال خواهد شد .

چرا راه دور می روید ، چرا مدام می گویید سینمای ما یک سینمای فلج است ؟ جواب همین جاست به همین سادگی در دو کلمه هنر سیاسی . هنر شما وقتی با سیاست کثیفتان مخلوط شده است کثیف شده است و مردم همان طور که سیاست کثیفتان را نمی پسندند ، هنر کثیفتان را نخواهند پسندید .

شما با هنرتان دین ، آیین ، فرهنگ ، و اعتقادات مردمتان را به سخره گرفته اید پس چطور می توانید از آنان درخواست کنید که بی احترامی که به آن ها می شود را تماشا کنند . شما چطور می خواهید در آخرت جواب خداوند منان را بدهید که با تمام ابزارتان در مقابل دین ایستاده اید . شاید بتوانید با سیاست و حقه وکلک و زبان در دنیا خود را تبرئه کنید که نمی توانید ، در آخرت چه کار خواهید کرد .آیا آن چهره ایی که شما از دین و بچه مذهبی ها و اسلام و... در فیلم هایتان نشان می دهید عین واقعیت است ، بله درست ، لطفا مجددا توجیح نکنید حداقل این بار کسی کنار شما نیست با وجدان خود صحبت کنید آیا درست است که در تمام فیلم هایتان مذهبی ها به یک شکل هستند و در آخر می گویید خوب بعضی ها این گونه اند ، پس بقیه چه ، پس چرا دنیای خود را آن طور که هست نشان نمی دهید . شما حتی وقتی می خواهید منصف باشید و مقایسه کنید باز نمی توانید و باز سیاست بازی می کنید . مرا دیگر با شما حرفی نیست اما به خاطر خودتان به ندای وجدانتان گوش دهید اگر وجدانی باقی مانده است .

اما ای هنرمندان چرا نشسته اید که عده ایی لباس هنرمندان را دزدیده اند و از قدرت هنر سوء استفاده می کنند . شما هم باید جواب بدهید چون رسالت خود را انجام نداده اید چرا قدرت هنر را فراموش کرده اید و خودرا باخته اید سلاح شما هنر است ، امروز هنر غریب است ،به داد هنر برسید این عده کم اما پر قدرت به واسطه هنر را بر جای خود بنشانید . آیا بسیجی و مذهبی و هیئتی این گونه است که این ها معرفی می کنند ، حاجی ها و آخوند ها این گونه اند که این ها می گویند . پس بدانید اگر روال همین گونه باشد تر و خشک با هم می سوزد . امروز دین و اسلام به واسطه این دزدان هنر مظلوم است و به داد دین برسید .

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:16 ق.ظ

زیبا است من با این موافقم جالبه تا حالا این جوریش رو نخونده بودم البته خوندنش یک کم سخت بود چون بعضی جاهاش حالت گفتاری داشت اما در کل مطلب خوبی بود
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد