خاکریز

خط مقدم سیاست

خاکریز

خط مقدم سیاست

سکولار های مذهبی نما

بسم الله الرحمن الرحیم

سکولار های مذهبی نما :

سکولار کسی است که پیرو اندیشه سکولاریسم باشد ، سکولاریسم چیست ؟ اگر زندگی و کلیه امور را به دو بخش دین و قدسیات و بخش دیگر را عرفیات و دنیایی ها بدانیم ، سکولاریسم می گوید اصل دنیا ست و دین باید در خدمت دنیا باشد نمی گوید که دین نباشد بلکه دین را فرع می داند و اصل را دنیا می داند ، می گوید که دین نباید به امور دنیا و جامعه و کشور کاری داشته باشد ، دین باید اجازه بدهد مردم آزاد باشند و هر وقت مردم خواستند به سراغ دین بروند .

اما مذهبی کیست ؟مذهبی کسی است که می گوید اصل دین است ، اصل خداست ، دنیای ما در خدمت دین ماست ، دنیا فرع است ما زندگی می کنیم به خاطر دین و خدا ، زندگی می کند ولی هر وقت دنیایش به دینش ضرر می رساند ، دنیا را رها می کند تا دینش را از دست ندهد چون اصل دین است .

سکولار مذهبی کیست ؟ چه پارادوکس زیبایی اگر تمام ادیبان گذشته و آینده جمع شوند چنین پارادوکس زیبای پیدا نخواهند کرد . به همین خاطر که اشتباه نشود پسوند نما را به آن اضافه کردیم تا عده ای اشتباه نکنند . آیا شما سکولار مذهبی می شناسید ؟ بله وجود دارد .

آیا معنی civil society  را می دانید ؟ این یک شعار سکولاری است اما جالب است بدانید که این شعار سکولاری شعار یک نامزد انتخاباتی هم بوده است معنی آن را می گویم تا شاید به خاطر بیاورید ، (( جامعه مدنی )) ، آیا می دانید جامعه مدنی یعنی چه یعنی جامعه عرفی ، جامعه ای که قدسیات و عرفیات از هم جدا باشد این یعنی چه ؟ یعنی سکولاریسم . یادتان می آید آقای جهانگیر چه مقاله ی محشری نوشته بود ، کی ؟ در زمان همان که شعار جامعه مدنی می داد . آقا جهانگیر مقاله ای نوشت با نام (( روند عرفی سازی فقه شیعه )) چقدر دنبال آقا جهانگیر گشتیم اما حیف ، حیف از آن که آقا جهانگیری وجود نداشت ، این یک اسم دروغی بود در اصل اسم نویسنده مقاله آقای سعید حجاریان بود که با اسم دروغی این مقاله را چاپ کرد . اما روند عرفی سازی فقه شیعه یعنی چه ؟ فقه شیعه که معلوم است یعنی دین ، عرفی سازی هم یعنی همان عرفیاتی که قبلا در مورد سکولاریسم گفتیم ، جدایی دین از دنیا و سیاست ، این جمله یعنی روند سکولاریزاسیون کردن اسلام ناب محمدی (ص) یعنی حذف دین از زندگی مردم .

ای آقایانی که علاقه زیادی به دو خرداد دارید و برای آن جشن و برگزار می کنید و یاد جشن های دو هزار و پانصد ساله را زنده می کنید ای آقایان چرا حرف از دین می زنید و اما با تحلیل خودتان نه حرف های خدا ، چرا لباس دین را می پوشید و جیره کمونیسم می خورید ، چه کار می خواهید بکنید با دین مردم ، آیا ارزش دارد که به خاطر دنیا و قدرت می خواهید دین را از مردم بگیرید لطفا جواب بدهید این مردم منتظر جواب های شما هستند . اگر شما مذهبی هستید چرا دم از سکولاریزم می زنید و اگر سکولار هستید چرا دم از مذهب می زنید اگر سکولار هستید چرا نماینده مردم می شوید مگر نمی دانید که قانون این اجازه را نداده است چه زیبا اثر هنری آفریدید که حافظ و سعدی و خاقانی هم چنین پارادوکسی را خلق نکردند . خیانتی را که شما کردید هیچ کسی نکرده است . چرا لباس مذهب می پوشید و مردم را بد بین می کنید ، چرا برای فیلم های خود زمینه سازی می کنید اول خودتان لباس مذهبی ها را می پوشید بعد آن ها را بد نام می کنید و بعد فیلم شان را می سازید که این ها این گونه اند . چه افتخار ننگ آوری با خود حمل می کنید مبارکتان باشد جشن های دو هزار و پانصد ساله دو خرداد .

خاکریز

نظرات 1 + ارسال نظر
در راه مانده چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:28 ق.ظ

این دشت پر از قاصدک هایی است که خود،

سال ها از انتظار سوخته اند...

گفت و انتظار بکشید! ما هم منتظریم‏! <هود-۱۲۲>

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد