خاکریز

خط مقدم سیاست

خاکریز

خط مقدم سیاست

پدر محمد حسین از فرزند شهیدش در راه مقابله میگوید

فرزند من بسیجی بود و در راه نظام و اسلام و ولایت فقیه به شهادت رسید. ما ساکن مشهد هستیم اما محمد حسین روز سی خرداد در تهران بود البته هیچ ماموریتی آن روز نداشت. تا آنجایی که من اطلاع دارم آن روز هیچ یک از بسیجیان و نیروهای نظامی مسلح نبودند...» این ها گفته های پدر محمد حسین فیض یکی از بسیجیان جان باخته در راهپیمایی سی خرداد است که با سایت حامی موسوی گفتگو کرده است. غلامرضا فیض می گوید: « خانواده این شهید به احمدی نژاد رأی داده است و حاضر هستیم بقیه فرزندان خود را در راه عشق به اسلام و ولایت تقدیم کنیم». وی  تاکید می کند: «اطمینان دارم سایت های هوادار موسوی گفته های مرا منتشر نمی کنند».

 

فرزند من بسیجی بود و در راه نظام و اسلام و ولایت فقیه به شهادت رسید. ما ساکن مشهد هستیم اما محمد حسین روز سی خرداد در تهران بود البته هیچ ماموریتی آن روز نداشت. تا آنجایی که من اطلاع دارم آن روز هیچ یک از بسیجیان و نیروهای نظامی مسلح نبودند...» این ها گفته های پدر محمد حسین فیض یکی از بسیجیان جان باخته در راهپیمایی سی خرداد است که با سایت حامی موسوی گفتگو کرده است. غلامرضا فیض می گوید: « خانواده این شهید به احمدی نژاد رأی داده است و حاضر هستیم بقیه فرزندان خود را در راه عشق به اسلام و ولایت تقدیم کنیم». وی  تاکید می کند: «اطمینان دارم سایت های هوادار موسوی گفته های مرا منتشر نمی کنند».

خبرگزاری فارس و رسانه های هوادار دولت نیز پیش از این نوشته اند: این بسیجی شهید در روز سی خرداد برای لبیک گفتن به رهبری از کرج عازم تهران شده است. شبکه ایران نیز نوشته است مادر وی روز سی خرداد ماه 1388 را فراموش نمی کند و می گوید فرزند من قابل رهبری را ندارد. اگرچه برخی ها می گویند محمد حسین فیض همانند محسن روح الامینی که در کهریزک و در اثر شکنجه جان باخته است، عقیده متفاوتی نسبت به خانواده خود داشت اما خانواده محمد حسین این گفته ها را تکذیب می کنند و می گویند او عاشق ولایت بوده است. به هر تقدیر در شرایطی که فرزندشان جان خود را در راهپیمایی سی خرداد از دست داده است هر آنچه خانواده اش بگویند معرف او خواهد بود. گفتگوی جرس با غلامرضا فیض در پی می آید:

* آقای فیض یک سال از کشته شدن جمع زیادی از شهروندان ایرانی می گذرد، این یک سال بر شما که فرزندتان را از دست داده اید چگونه گذشت؟


- خوش گذشته، چیز بدی نگذشته، کسی که در راه انقلاب و نظام فداکاری کند، زیبا ترین چیز است. ما برای این انقلاب و نظام هزینه زیادی داده ایم. هم در دوران جنگ و هم در این دوران که عده ای برای رسیدن به قدرت، حاضر نشدند نتیجه انتخابات را بپذیرند و در نتیجه خسارات جانی و مالی به خیلی ها وارد شد که ما یکی از آنها بودیم.


* یعنی محمد حسین به عنوان بسیجی و برای مبارزه با معترضان در راهیپمایی سی خرداد شرکت کرده بود یا خودش به عنوان یک معترض بود؟


- محمد حسین از یک خانواده انقلابی بود و بیگناه به دست عوامل آشوبگر کشته شد.


* در مورد خانواده سوال نمی کنم. در مورد خودشان، آیا بسیجی بودند یا معترض؟


- بسیجی بود ولی آن روز هیچ ماموریتی نداشت.


* پس آن روز برای چه به محل راهپیمایی رفتند؟


- آن روز یک کاری داشت که از کرج به تهران آمده بود و در همان روز به دست عوامل منافقین و آشوبگران به شهادت رسیدند.


* عذرخواهی می کنم سوال من تنها به این دلیل هست که حقی از ایشان هم ضایع نشود و بدانیم که دقیقاً ایشان برای چه آن روز در محل واقعه حضور داشتند. حالا سوالم این است به عنوان مثال پدر محسن روح الامینی از علاقمندان به این نظام است اما محسن به عنوان یک معترض در خیابان حضور پیدا کرد و بعد هم در کهریزک کشته شد آیا فکر می کنید در کهریزک هم عوامل منافق و آشوبگران حضور داشتند تا محسن و سایر زندانیان را بکشند؟


- ببنید من هیچ شناختی از ایشان ندارم. در هر جایی هر کسی کشته شد، باعث و بانی کسانی هستند که بحث تقلب را مطرح کرده اند. ما این همه انتخابات بعد از انقلاب برگزار کرده ایم هم اصولگرا رای آورده اند و هم دوم خردادی ها، چطور شد که این دوره می گویند تقلب اتفاق افتاده است؟ پس برای همین می گویم مقصر اصلی کسانی هستند که بحث تقلب را مطرح کرده اند و عوامل خارجی هم از آنها پشتیبانی کرده اند. آقای محسن روح الامینی و پدر ایشان را نمی شناسم چون ما در مشهد و در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا زندگی می کنیم و آنها در تهران ولی بچه من از یک خانواده انقلابی بود و ما به احمدی نژاد رای داده ایم چون یک فرد مخلص و عدالت محور بود و حالا هم مقصر کشته شدن پسرم کسانی هستند که به ناحق و برای چهار روز کسب قدرت  این برنامه ها را راه انداختند.


* سوالم از شما این است آیا ممکن نبود کسی به انتخابات معترض باشد، برای اعتراض به خیابان هم بیاید ولی او را نکشند؟ 


- بحث سیزده میلیون اختلاف رای بود. نمی شود گفت این میزان اختلاف رای اشتباه است. همه باید این نتیجه را می پذیرفتند. حتی اگر فرض را هم بگذاریم که اشکالی درانتخابات وجود داشت باید متوسل به قانون اساسی می شدند نه اینکه در خیابان بیاییم و اعتراض بکنیم، مگر در خود اروپا هیچ وقت مردم در اعتراض به انتخابات می آیند در خیابان و تحصن می کنند و یا راهپیمایی می کنند. شورای نگهبان و وزارت کشور برای چیست باید مستندات را ارائه می کردند تا بررسی شود نه اینکه مردم را به خیابان دعوت کنند و آشوبگران هم بیایند مغازه ها را آتش بزنند.


* ولی قبل از هر اعتراض خیابانی خیلی ها دستگیر شدند و اساسا قبل از اعتراض موسوی و کروبی هم مردم در اعتراض به نحوه شمارش و اعلام زود هنگام نتیجه آرا به خیابان آمده بودند...


- ببینید در زمان آقای ناطق نوری و خاتمی، ساعت دوازده شب آقای ناطق به پیروز انتخابات تبریک گفت و کار تمام شد و رفت پی کارش، سوالم این است که چرا اینها نتیجه انتخابات را قبول نکردند؟ کار ناحقی کردند، اطلاعیه نداند، دادند، بیانیه دادند و هنوز هم می دهند ولی تعداد مردم هر روز کمتر شد و دیگر از آنها حمایت نکردند.


* آقای موسوی و کروبی در سالگرد انتخابات بیانیه دادند و گفتند مردم به خیابان نیایند ولی باز هم مردم خودشان آمدند.


- نه خیر، حالا نمی توانند حتی صد نفر را هم جمع کنند. موسوی و کروبی بیایند بیانیه بدهند ببینیم آیا صد نفر هم جمع می شوند از آنها حمایت کنند. مردم آگاه هستند، مردم دیگر از اینها حمایت نمی کنند. من نمی گویم یک میلیون نفر، بیایند امتحان کنند. بیانیه بدهند و امتحان کنند فقط هزار نفر را جمع کنند، اگر توانستند هزار نفر را جمع کنند، من گردن خودم را می زنم. چقدر مقام معظم رهبری هم گفت از طریق قانونی پیگیری کنید. اینها هم که قبل از انتخابات گفتند به قانون اعتقاد دارند پس چرا به قانون متوسل نمی شوند؟


* رهبری دستور پیگیری کهریزک را دادند، آیا برای پیگیری وضعیت کسانی که در خیابان کشته شدند هم تلاشی صورت گرفت؟


- بله رهبری به همه عنایت دارند، رهبری متعلق به همه گروه ها و افراد است. اگر سیاسیون به حرف های رهبری گوش می کردند هرگز این اتفاق نمی افتاد.


* آقای فیض شما می گویید فرزند شما به دست ضد انقلاب ها و آشوبگران کشته شد، در مورد کشته شدگان در کهریزک هم که می گویید اطلاعی ندارید. من با خانواده های کشته شدگان زیادی مصاحبه کرده ام که خلاف حرف شما را می گویند...


- هر کسی عقیده خودش را دارد. من این کسانی که می گویید را اصلا نمی شناسم ولی هرچیزی که اعتقاد دارند را می توانند بگویند. به هر حال من به آقای احمدی نژاد رای داده ام و برداشتم این بود که ایشان می توانست این سکان را به دست بگیرد و ممکن است کسان دیگری اعتقاد داشته باشند که آقای موسوی می توانست سکان دار باشد. هیچ اجباری وجود ندارد. همه آزاد هستند.


* آقای فیض من اصلا کاری به احمدی نژاد و انتخابات و موسوی ندارم. سوالم این است نظر شما در مورد کسانی که می گویند خانواده های آنها از طرف نیروهای بسیجی مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند، چیست؟


- اصلا چنین چیزی نیست. تماما گروه های ضد انقلاب بودند. ما سند و مدرک داریم. بنده در مشهد بودم، بچه ام در تهران. من کجا بودم ببینم که چه کسی شلیک کرد؟ آن مادری که در خانه بوده، بچه اش در خیابان بوده، آیا عقل حکم می کند او ببیند چه کسی بچه هایش را کشته؟ صادقانه بخواهیم نگاه کنیم این اصلا واقعی نیست که کسی در خانه بوده، بگوید می داند چه کسی بچه اش را کشته، کدام پدر و مادر همراه بچه بوده که حالا...


* ولی شما هم که به گفته خودتان همراه بچه خودتان نبودید، حالا با اطمینان می گویید می دانید که بچه های شما را ضد انقلاب مورد اصابت گلوله قرار داده است...


- تا جایی که من پیگیری کرده ام در آن روز اصلا بسیج و نیروهای انتظامی مسلح نبوده اند.


* آقای فیض همه مادرها هم در خانه نبودند، به عنوان مثال مادر سهراب اعرابی یکی از جوانانی که کشته شد، همراه با فرزندش در راهپیمایی شرکت می کرد و خشونت را از نزدیک دیده است، از طرفی حتی فیلم هایی هم از نیروهای مسلح که بالای پایگاه بسیج مقداد ایستاده اند، منتشر شده است، حتی خانواده داوود صدری یکی دیگر از کشته شدگان به محل پایگاه بسیج مقداد رفته است و شاهدان هم گفته اند که از بالای پایگاه بسیج به سمت یک مهد کودک شلیک کرده اند و یک مادر و دختر را به رگبار بستند...


- تا آنجایی که من اطلاع دارم، همه اینها از هر گروهی سلطنت طلب، منافق، وابسته به موسوی و کروبی و یا هر گروهی که بودند، ضد انقلاب بودند ولی حتی اگر فرض بگیریم که توسط نیروهای خودی کسی تیر خورده باشد، باز هم باعث و بانی اینها کسانی هستند که نتیجه انتخابات را نپذیرفتند. کسی که آتش را برپا کرد مقصر است از اول نباید چنین بحثی را مطرح می کردند که حالا ببینیم مفصر کی بوده.


* پس شما می گویید حتی اگر بسیج و نیروهای نظامی به سمت معترضین شلیک کرده باشند، برای دفاع بوده؟


- نظام در برابر افراد خودفروخته می ایستد. اجازه نمی دهد هر کسی بیاید در خیابان آتش بر پا کند و هر کاری دلش خواست بکند. نظام حق دارد از خودش دفاع کند. ما هشت سال جنگ هم از خودمان دفاع کردیم. اگر ما در خانه خودمان نشسته ایم و یک عده ریختند در خانه، آن وقت ما نباید از خودمان دفاع کنیم؟ همه باید بفهمند که نباید با نظام چنین برخوردی بکنند. من اون کسانی که شما می گویید را اصلا نمی شناسم و نمی دانم به چه کسانی رای دادند، عقاید آنها برای من محترم است اما عقیده من این است که اگر نیاز به دفاع از اسلام باشد، بنده آماده ام به فرمان رهبری بقیه فرزندانم را هم بفرستم همانطور که برادران خودم هم در راه دفاع از نظام و اسلام به شهادت رسیدند، هیچ نگرانی نداریم و هیچ ناراحت هم از این قضایا نیستیم.


* شما می گویید به عقاید دیگران احترام می گذارید، آیا فکر می کنید دولت و حاکمیت فعلی هم به عقاید کسانی که بچه هایشان به عنوان معترض کشته شدند، احترام می گذارد؟


- نظام جمهوری اسلامی حرف همه مخالفینش را می شنود. آزادی که اینجا هست در فرانسه هم نیست.


* روزنامه های منتقد دولت در ایران بسته شدند و همکاران روزنامه نگارم در ایران در زندان هستند...


- وقتی یک روزنامه و یا یک مجله فقط حرف ها و شایعات ناحق می نویسد و افکار عمومی را خدشه دار می کند، باید جلوی آن گرفته شود در کدام کشور روزنامه هر چه دلشان خواست می نویسند...


* آیا مقام رهبری هم به دلجویی شما آمدند؟


- بله ایشان به همه عنایت دارند و سرکشی کردند. ما توقعی نداریم. مقام رهبری دستور دادند از همه خانواده ها دلجویی شود، اگر این کار را نمی کردند هم ما ناراحت نمی شدیم. ایشان مثل باران رحمت است بر سر مستضعفان عالم و به عنوان نائب امام زمان هستند و تا زمان ظهور آقا امام زمان ما و تمام خانواده پیرو رهبری هستیم. پسر من هم اگر سیاسی نبوده ولی عاشق ولایت بوده، اعتقاد راسخ داشت. در تمام خانواده و طائفه ما همه اصولگرا هستند و هیچ کسی به موسوی رأی نداده است و تا ظهور امام زمان هر چه رهبری بفرماید، برای ما همانند کلام قران است ارزشمند است.


* حرف آخرتان:


- زندگان مردگانی هستند که ایام مرخصی شان را در این دنیا می گذرانند. در این عمر کوتاهی که دارید ( البته انشالله که عمر حضرت نوح را داشته باشید) سعی کنید برای حق بنویسید. قلمتان در دفاع از حق باشد. ببینید به آقای شهرام امیری در آمریکا پنجاه میلیارد  پیشنهاد دادند ولی ایشان نیامد نظام را با آنها معامله کند پس شما هم سعی کنید مثل ایشان باشید. البته من بعید می دانم که شما حرفهای مرا منتشر کنید و بعید هم می دانم که همه حرفهای مرا سایت شما بدون کم و کاست منتشر کند اگر توانستید صدای مرا به آقایان موسوی و کروبی برسانید که حتی اگر الان هم برگردند، دیر است اما باید در دادگاه حاضر شوند و در برابر ضربه ای که زدند پاسخگو باشند. با اینکه می دانم کسی هرگز نمی تواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند.

نظرات 1 + ارسال نظر
اصلاح طلب فعال پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:38 ق.ظ http://haghebashar.blogfa.com

سلام دوست عزیز لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد